>
2024-02-23

Klaipėdoje jėgas suvienijo Lietuvos, Latvijos ir Estijos pareigūnai – tikrinamos krovininės transporto priemonės

Vasario 21 d. Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pareigūnai kartu su Lietuvos policijos, Valstybinės darbo inspekcijos (VDI), Europos darbo institucijos (ELA) atstovais bei specialistais iš Estijos bei Latvijos susibūrė Klaipėdos stacionariajame kontrolės poste ir tikrino, kaip krovininių transporto priemonių vairuotojai laikosi darbo ir poilsio režimo, komandiravimo, krovinių tvirtinimo bei krovininių transporto priemonių techninės būklės reikalavimų.

Ne vienerius metus Klaipėdoje vykstančia Europos darbo institucijos (ELA) kartu su Europos kelių policijos tinklu (ROADPOL) organizuojama jungtine krovininių transporto priemonių patikrinimų akcija skatinami skirtingų Europos šalių specialistai dalytis žiniomis, siekiama, kad būtų suvienodinti patikros procesai ir užtikrintas pažangiausių priemonių naudojimas. Taip pat šią savaitę ne tik Europos kelių policijos tinklas vykdė šią iniciatyvą, bet ir Lietuvos policijos pareigūnai tikrino krovinines transporto priemones ir autobusus.

2 iš 12 transporto priemonių nusižengimų nepadarė

LTSA su stebėtojų teises turinčiais ELA ir Estijos bei Latvijos institucijų atstovais vykdė standartinius krovininių transporto priemonių patikrinimus, siekdami didinti kelių eismo saugumą. Šia iniciatyva siekiama kovoti su krovininiam transportui keliamų reikalavimų pažeidimais ir skatinti glaudesnį atitinkamų institucijų bendradarbiavimą.

Per akciją buvo patikrinta 12 krovininių transporto priemonių: 5 iš Lietuvos ir 7 iš Lenkijos. Septynioms transporto priemonėms buvo nustatyti nesunkūs pažeidimai: netinkamai veikiantys žibintai, prastas matomumas dėl nedidelių priekinio stiklo įtrūkimų bei netinkamai užpildyti krovinio dokumentai. Taip pat buvo užfiksuoti sunkūs pažeidimai, kurie kelia grėsmę kelyje: du vairuotojai nesilaikė darbo ir poilsio režimo reikalavimų, vienoje transporto priemonėje rasta krovinio tvirtinimo pažeidimų, kitoje – neveikė tachografas. Taip pat vienoje transporto priemonėje nustatytas stabdžių sistemos pažeidimas. Likę du vairuotojai negavo pastabų nei dėl vairavimo reikalavimų pažeidimo, nei dėl transporto priemonių būklės.

Bendradarbiavimas ir profesiniai skirtumai

Vienas iš pagrindinių šios iniciatyvos tikslų – sukurti galimybes skirtingų šalių atstovams dalytis patirtimi, užmegzti glaudesnius ryšius ir stiprinti tarpusavio bendradarbiavimą.

„Noriu pasidžiaugti, jog ši iniciatyva leis glaudžiau bendradarbiauti tarpusavyje. Su kolegomis iš Estijos ir Latvijos susitarėme dėl ateityje galimų bendrų patikrinimų pasienio zonoje. Sutelksime dėmesį į objektus, kuriuose dažniausiai užfiksuojami teisės aktų pažeidimai. Taip bus padidintas saugumas kelyje ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse“, – teigė Priežiūros departamento vyresnysis patarėjas Remigijus Valatkevičius.

Kaip didelį privalumą pareigūnai iš Estijos ir Latvijos įvardijo LTSA turimą galimybę naudotis Lietuvos keliuose įrengtų stebėjimo kamerų užfiksuotais duomenimis, kurie leidžia specialistams efektyviau rinktis būsimai kontrolei tinkamą transporto priemonę bei lengviau nustatyti atvejus, kai yra klastojami vairuotojo darbo ir poilsio režimo duomenys.

LTSA primena, jog 2020 m. liepos mėnesį Europos Komisija priėmė Mobilumo paketą, nustatantį bendras taisykles Europos Sąjungos šalyse dirbantiems vežėjams ir užtikrinantį darbo srities konkurencingumą visiems darbuotojams bei jų vadovams. Pagal Mobilumo paketą krovininių transporto priemonių vairuotojams nustatytos darbo ir poilsio režimo taisyklės, grįžimo poilsiui į gyvenamąją vietą sąlygos, sienos kirtimo ir jo fiksavimo skaitmeniniuose tachografuose, komandiravimo apibrėžimas bei išimtys, kabotažo operacijų gairės ir kitos taisyklės.

Informacijos šaltinis: www.ltsa.lrv.lt